Ως
«αδιόρθωτο» και «απαίσιο» περιγράφουν
οι New York Times, η New York Herald και το Associated Press
τον ηγέτη της Βενεζουέλας. Ο τελευταίος
«απεχθάνεται τις πιο ιερές αξίες των
πολιτισμένων εθνών», γράφουν τα δυτικά
ΜΜΕ που υποστηρίζουν τον φιλελεύθερο
«επαναστάτη», ο οποίος προσπαθεί να
εξουδετερώσει τον «τύραννο». Ο τελευταίος
είναι ο πλέον μισητός στον δυτικό κόσμο,
το κράτος του, αν και πλούσιο σε πόρους,
είναι υπερχρεωμένο, η διακυβέρνηση της
χώρας διεκδικείται από έναν επαναστάτη
που έχει συγκεντρώσει έναν στρατό και
βαδίζει προς το Καράκας.
Βαγγέλης
Γεωργίου
Μέρος
1ο
Θα
μπορούσαν όλα αυτά να συμβαίνουν το
2019, αλλά συνέβαιναν στη Βενεζουέλα του
1899, όταν η Δύση έπρεπε να τακτοποιήσει
πάλι έναν μισητό δικτάτορα κάπου στην
Καραϊβική.
Οι
ομοιότητες διαβολικές. Η κατάληξη ίδια;
Πράγματι,
η Βενεζουέλα την τελευταία δεκαετία
του 19ου αιώνα είχε βυθιστεί σε εμφυλίους
οι οποίοι ακύρωναν τις όποιες προσπάθειες
είχαν γίνει από τις κυβερνήσεις των
φιλελεύθερων των προηγούμενων δεκαετιών.
Τοπικοί
πανίσχυροι ηγέτες οι λεγόμενοι caudillos,
απολίθωμα της ισπανικής αποικιοκρατίας,
ξεπηδούσαν σε όλη τη χώρα, διεκδικώντας
την κεντρική εξουσία.
Το
1899, νικητής αναδείχτηκε ο δεινός
πολέμαρχος Τσιπριάνο Κάστρο. Ο Κάστρο
διαθέτοντας ηγετικές ικανότητες, θα
κυβερνούσε με πυγμή την κατεστραμμένη
από τους πολέμους χώρα. Ωστόσο, είχε μια
μεγάλη διαφορά με τους προηγούμενους
ηγέτες εκλεγμένους ή μη: Δεν τα πήγαινε
καλά με τους ξένους.
Ήταν
εξαιρετικά καχύποπτος με τους πρέσβεις
των Μεγάλων Δυνάμεων, καθώς και με τις
μεγάλες εταιρείες που εκμεταλλεύονταν
τη χώρα του.
Τότε
λοιπόν ξέσπασε η σοβαρότερη επανάσταση
στη Βενεζουέλα αμφισβήτησης του Κάστρο.
Ηγέτης τέθηκε ο μορφωμένος και φιλελεύθερος
δημοκράτης Antonio Matos. Ο Matos απεχθανόταν
τον αγροίκο δικτάτορα Κάστρο και ήθελε
να εγκαθιδρύσει ένα φιλελεύθερο καθεστώς
που θα διατηρεί καλές σχέσεις με τη
διεθνή κοινότητα. Γι’ αυτό εξάλλου
φρόντιζε τη διεθνή του εικόνα, στέλνοντας
ενημερώσεις στις μεγάλες εφημερίδες
για τον αγώνα του που στρέφεται εναντίον
του τυράννου Κάστρο.
Πηγή:
https://slpress.gr/idees/venezoyela-diavoliki-epanalipsi-tis-istorias-120-chronia-meta/
[2] [3] [4] [5] [6]
[2] [3] [4] [5] [6]
Comments
Post a Comment