Skip to main content

Στις εθνικές των οδηγών με τα ρομπότ

Εκατομμύρια οδηγοί νταλίκας σε όλο τον κόσμο θεωρούνται το επόμενο «είδος προς εξαφάνιση» της εργατικής τάξης, καθώς αρκετοί προβλέπουν την αντικατάστασή τους από φορτηγά χωρίς οδηγούς. Ακόμη μια φορά, όμως, ο εχθρός δεν βρίσκεται στις μηχανές.


Σαράντα χρόνια συμπληρώνονται σε λίγους μήνες από την κυκλοφορία της ταινίας «Κονβόι» του Σαμ Πέκινπα – μία από τις ελάχιστες παραγωγές που μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη όχι το περιεχόμενο ενός βιβλίου αλλά ενός τραγουδιού. Το ομότιτλο «Convoy», του Bill Fries, διηγείται την «εξέγερση» μιας ομάδας οδηγών νταλίκας, οι οποίοι διασχίζουν τις ΗΠΑ, από τη Δυτική έως την Ανατολική Ακτή, χωρίς να σταματήσουν σε ελέγχους και μπλόκα της αστυνομίας και της εθνοφρουράς.

Παρά το γεγονός ότι το τραγούδι και η ταινία αποτελούν δυο εύπεπτα προϊόντα της νέας αμερικανικής κάντρι και της σχολής των αντι-ουέστερν, στην οποία ειδικεύεται ο Σαμ Πέκινπα, καταφέρνουν να αποτυπώσουν τις επιπτώσεις της πρώτης μεγάλης κρίσης του καπιταλιστικού συστήματος μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Οι οδηγοί εξεγείρονται για το νέο όριο ταχύτητας των 55 μιλίων (περίπου 90 χιλιόμετρα), που έχει επιβληθεί μετά την πετρελαϊκή κρίση του 1973, όταν οι ΗΠΑ προσπαθούσαν να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμων.

Παράλληλα, όμως, οι νταλικέρηδες, προκειμένου να αυξήσουν λίγο το μεροκάματο, σκίζουν και τα λεγόμενα swindle sheets, τα ημερολόγια του φορτηγού, στα οποία ήταν υποχρεωμένοι να καταγράφουν τις ώρες οδήγησης, ώστε να μην υπερβαίνουν το ανώτατο όριο που είχε επιβάλει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Το «Κονβόι», λοιπόν, ως τραγούδι και ως ταινία, συλλαμβάνει τα τελευταία ξεσπάσματα του ατίθασου αυθορμητισμού που χαρακτηρίζει τους Αμερικανούς οδηγούς νταλίκας, καθώς ο κλάδος τους βιώνει πρώτος την κρίση της δεκαετίας του 1970.

Παραδόξως ο μύθος του ατίθασου καουμπόι της ασφάλτου θα διατηρηθεί και τις επόμενες δεκαετίες (όπως βλέπουμε στην απαράδεκτη ταινία «Over the Top» με τον Σιλβέστερ Σταλόνε), παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί χάνουν τη μία μετά την άλλη τις μάχες με την κυβέρνηση και κυρίως με τις μεγάλες εταιρείες μεταφορών.

Με την ανάπτυξη των υπολογιστών, οι εταιρείες αρχίζουν να καταγράφουν όχι μόνο τις ώρες οδήγησης και την ταχύτητα του οχήματος, αλλά ακόμη και το πόσο συχνά και με πόση ένταση φρενάρουν και επιταχύνουν. Τα φορτηγά και οι οδηγοί τους γίνονται γρανάζια μιας γιγαντιαίας βιομηχανίας 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που μεταφέρει το 70% των προϊόντων στο εσωτερικό των ΗΠΑ.

Σε αυτή την αλυσίδα, όμως, οι οδηγοί αποτελούν τον αδύναμο κρίκο. Οι μισθοί τους (μαζί με τους φορτοεκφορτωτές και άλλα βοηθητικά επαγγέλματα) ξεπερνούν το 75% του συνολικού κόστους των οδικών μεταφορών. Αν προσθέσει κανείς σε αυτό το «ελάττωμα» και το γεγονός ότι χρειάζεται να κάνουν στάσεις για να ξεκουράζονται και να κοιμούνται αλλά και ότι συχνά εμπλέκονται σε ατυχήματα που επιβαρύνουν την αμερικανική οικονομία με κόστος δισεκατομμυρίων δολαρίων, εύκολα καταλαβαίνει γιατί κάποιοι θα ήθελαν να τους αντικαταστήσουν με ένα ρομπότ το συντομότερο δυνατό.

Η πρώτη επιτυχημένη προσπάθεια έγινε ακριβώς πριν από έναν χρόνο, όταν ένα 18τροχο φορτηγό της εταιρείας OTTO, την οποία εξαγόρασε η UBER, μετέφερε 45.000 χιλιάδες τενεκεδάκια μπίρας Budweiser (προσοχή στον συμβολισμό) σε απόσταση 200 χιλιομέτρων. Την ίδια περίοδο ένα κονβόι φορτηγών χωρίς οδηγούς διέσχισε την Ευρώπη σε ένα πειραματικό πρόγραμμα που πραγματοποίησαν από κοινού η DAF, η Daimler, η Iveco και η MAN.

Η ανησυχία είναι έκδηλη σε αρκετά σωματεία επαγγελματιών οδηγών σε όλο τον κόσμο. Οι περίφημοι teamsters, το συνδικάτο των οδηγών στις ΗΠΑ, δίνει τώρα μάχη με τον χρόνο ώστε να μην περάσουν από το Κογκρέσο ρυθμίσεις που θα επιταχύνουν την καθιέρωση των οχημάτων χωρίς οδηγούς στα πολύ μεγάλα φορτηγά.

Μήπως η λύση θα ήταν μια πραγματική, αυτή τη φορά, εξέγερση των οδηγών; Μήπως ένα νέο κίνημα από Λουδίτες (βιομηχανικοί εργάτες που έσπαγαν τις μηχανές των εργοστασίων στις αρχές του 19ου αιώνα) βρίσκεται προ των πυλών; Ισως. Αρκεί οι οδηγοί, όπως και οι παρεξηγημένοι Λουδίτες, να γνωρίζουν ότι ο πραγματικός τους εχθρός δεν είναι τα ρομπότ και οι μηχανές. Οι Αμερικανοί νταλικέρηδες, έγραφε πρόσφατα ο «Guardian», κέρδιζαν 38.000 δολάρια το 1980. Προσαρμοσμένο στον πληθωρισμό, το ποσό αντιστοιχεί σήμερα σε 114.000 δολάρια, αλλά οι οδηγοί κερδίζουν μόλις 41.000 δολάρια. Αυτά τα χρήματα δεν τους τα στέρησε κανένα ρομπότ.

Το σπάσιμο των μηχανών, εξηγούσε παλαιότερα ο μαρξιστής ιστορικός Ερικ Χομπσμπάουμ, ήταν μια μορφή «συλλογικής διαπραγμάτευσης διά εξεγέρσεως». Και ήταν εξίσου αποτελεσματική με κάθε άλλη μορφή συλλογικής διαπραγμάτευσης. Ποτέ όμως ο εχθρός δεν ήταν τα μηχανήματα και η τεχνολογία.

Πηγή:


Σχετικά:






Comments

Popular posts from this blog

Oct. 7 Reports Implode: Beheaded Babies, NY Times Scandal, & More

Glenn Greenwald    

Israel’s Descent Into Madness & the Holocaust Comparison

BreakThrough News   Rania Khalek was joined by Tarik Cyril Amar, a historian from Germany and associate professor at Koc University in Istanbul, to discuss Israel’s descent into genocidal fascism. Prof. Amar addresses whether it’s useful to make Holocaust and Nazi comparisons and the real reason behind the West’s unshakeable loyalty attitude when it comes to Israel’s barbarism.   

Zionist and US imperialist criminals are about to grab the natural gas off shore Gaza

globinfo freexchange   As the genocide against Palestinians of Gaza is about to be completed with an act of unprecedented brutality by the Zionists and butcher Netanyahu through the bombardment of about 1.4 million civilians in Rafah, it seems that they have already set their next primary goal. Which, in short, is to grab the natural gas resources off shore Gaza, together with their US imperialist buddies whose contribution to the genocide has been undoubtedly critical.     As already reported , in 2007, Hamas came to power and Israel launched an offensive on Gaza Strip, leaving behind 1,400 dead Palestinians, but taking with it the gas fields. Within a year, Israel announced the discovery of the Leviathan natural gas field, which did include Gaza's riches, valued at 453 billion dollars. But Gazans have been denied around 47 billion dollars in revenue. As for Tel Aviv, it's gunning to become a new hub. At that moment in time, that is 2022, Russian oil and gas were sanctioned.

Neocon Queen Victoria Nuland Ends Her Reign: Exposing a Catastrophic Career

Glenn Greenwald    

Το σκάσιμο της φούσκας Μητσοτάκη με νέα επίσημη χρεοκοπία και οριστικό τέλος της μεταπολίτευσης

του system failure   Τα αποτελέσματα των εκλογών της 25ης Ιουνίου ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενα όσον αφορά τις πρώτες θέσεις με βάση και τα αποτελέσματα της πρώτης κάλπης του Μαίου. Αν συμπεριλάβουμε και το ποσοστό της αναμενόμενης αποχής, δεν μας έδωσαν κάποια ιδιαίτερη έκπληξη. Αυτό όμως που φαίνεται να αιφνιδίασε ακόμα και το συστημικό κατεστημένο, είναι η είσοδος των δύο υπερσυντηρητικών, ακροδεξιών κομμάτων Νίκη και Σπαρτιάτες, με το τελευταίο να έχει ξεκάθαρες διασυνδέσεις με τον πρώην Χρυσαυγίτη, Ηλία Κασιδιάρη. Παρά τη μεγάλη νίκη Μητσοτάκη, οι μιντιακοί ινστρούχτορες της καθεστωτικής προπαγάνδας εμφανίστηκαν σε γενικές γραμμές "μουδιασμένοι" και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το συστημικό κατεστημένο (δηλαδή τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα που ελέγχουν και το σύνολο των μεγάλων ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας), πέτυχε μόνο έναν από τους τέσσερις μεγάλους στόχους που είχε θέσει εξ'αρχής. Μιλώντας με ποδοσφαιρικούς όρους, ουσιαστικά έχασε με σκορ 3-1.   Ο μεγάλος στόχος πο

Τυχαία γεγονότα στην τριτοκοσμική μπανανία των Βαλκανίων

failed evolution   1) Συμβαίνει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας. 2) Γίνεται αστραπιαία επιχείρηση μοντάζ των συνομιλιών του σταθμάρχη από μηχανισμό του καθεστώτος, πριν ακόμα φτάσει στα χέρια των αρχών, προκειμένου να αποδοθεί η τραγωδία αποκλειστικά σε ανθρώπινο λάθος και να βγουν από το κάδρο οι πολιτικές ευθύνες ανώτατων κυβερνητικών αξιωματούχων. 3) Αναπαράγεται το παραποιημένο υλικό αστραπιαία από ναυαρχίδα της καθεστωτικής προπαγάνδας. 4) Τοποθετείται επικεφαλής στην επιτροπή-παρωδία πρωτοπαλίκαρο του καθεστώτος Μητσοτάκη που εργάζονταν παλιά στην ίδια αυτή ναυαρχίδα. 5) Η επιτροπή κλείνει άρον-άρον την υπόθεση αποκλείοντας ουσιώδεις μάρτυρες που είχαν προειδοποιήσει επανειλημμένα τον αρμόδιο υπουργό για τον κίνδυνο μεγάλου δυστυχήματος. Σταματάει έτσι και η όποια σε βάθος διερεύνηση για την τσιμεντοποίηση του χώρου και την απόπειρα συγκάλυψης της τραγωδίας.  

The Shadowy, Intelligence-Linked Group Driving the US Towards War With Iran

"United Against Nuclear Iran does not miss an opportunity to try to bring the United States closer to a military conflict with Iran. And on the other side of the equation, they also have worked very hard to oppose efforts to de-escalate the U.S.-Iran relationship."   by Alan Macleod   Part 7 - A Lesson From History   The history of Iran has been intimately intertwined with the United States since at least 1953 when Washington orchestrated a successful coup against Prime Minister Mohammad Mosaddegh. Mosaddegh had refused U.S. demands to stamp out Communist influences in his country and had nationalized the nation’s oil. The U.S. installed Shah Mohammad Reza Pahlavi as a puppet ruler. An unpopular and authoritarian ruler, the Shah was overthrown in the Revolution of 1979. Since then, it has become a target for regime change, and its nuclear program is something of an obsession in the West. Often orchestrated by UANI officials while they were in government, the U.S. has carried

Israel Carries Out Most Sadistic Massacre, Opens Fire On Gaza Aid Convoy

Richard Medhurst  

How the CIA oversees the Ukraine proxy war on Russia

Geopolitical Economy Report   Several reports in mainstream US media outlets show how the CIA has helped to direct the proxy war against Russia in Ukraine, and played a role in causing the conflict in the first place. Ben Norton examines the evidence.   Related: Confirmed: US imperialists wanted to drag Russia into a war with Ukraine since at least 2019

The real reason behind TikTok ban

Glenn Greenwald /  Richard Medhurst